Jeśli nie umiecie wszystkich to zróbcie te które wiedzie . Każda pomoc dobra .
jeśli nie macie pewności do czegos to nie piszcie tego . Pilne .!

1.Określ wartościowość pierwiastków w cząsteczkach zw.chemicznych.
A)NH3 [wiecie te trzy to na dole jest xdd takie małe xdd zróbcie sobie to w wordzie -> indeks dolny to bd wiedzieć jak teraz nie kumacie.xdd]
B)CaO
C)Cl2O5
D)NO2
E)BaO
F)SO3
2 . Określ rodzaje wiązań chemicznych w następujących cząsteczkach :
A)NaCl
B)CaBr2
C)H2O
D)HCl
E)CO2
F)SO2

3.Opisz budowę układu okresowego (kilka zdań).

4.Oblicz:
A) masę 2 moli[6,02*10 do potęgi 23] tlenku sodu
B)masę 5 dm sześciennych dwutlenku siarki[warunki normlane]
C) masę 30*10 do potęgi 23 ->[ tylko te 10 jest to tej potegi i w tym pod.A tak samo ;)] cząsteczek azotanu (V) wapnia
D)jaką liczbę moli stanowi 48dm sześciennych tlenku węgla(II)
E)jaką liczbę moli stanowi 5*10 do potęgi 23 atomów magnezu
F)jaką liczbę moli stanowi 30g. wodorotlenku potasu
G)Objętość 0,5 mola tlenku azotu (I) w warunkach normalnych.
H)Objętość 40g tlenku węgla (IV)

5.Ile dm szesciennych gazowego amoniaku [warunki normalne] można otrzymać w reakcji 5g wodoru z azotem ? Ile moli azotu potrzeba do tej reakcji ?

To wszystko z góry dzięki . Nie pytać się czy te zad. są w jakimś podr. bo nie wiem to nie moje . :)

3

Odpowiedzi

2009-12-16T16:38:47+01:00
1.Określ wartościowość pierwiastków w cząsteczkach zw.chemicznych.
A)NH3 N (III) H(I)
B)CaO oba na (II)
C)Cl2O5 O (II) Cl(V)
D)NO2 N(IV) O (II)
E)BaO oba na (II)
F)SO3 S(VI) O (II)


3.Opisz budowę układu okresowego (kilka zdań).
Uklad okresowy zawiera:
a) grupy (kolumny pionowe)jest ich 18 dziela sie na
- grupy glowne (1, 2 ,13, 14, 15,16, 17,18
- grupy poboczne (3,4,5,6,7,8,9,10 ,11, 12)
b)okresy(rzedy poziome) jest ich 7 dziela sie na
- male (pierwsze 3)
- duze (pozostale)



Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:45:13+01:00
NH3 N(III)H(I)
CaO Ca(II)O(II)
Cl2O5 Cl(V) O(II)
NO2 N(IV) O(II)
BaO B(II) O(II)
SO3 s(VI) O(II)

NaCl WIĄZANIE JONOWE
CaBr2 WIAZANIE JONOWE
H2O WIAZANIE KOWALENCYJNE POLARNE
HCl WIAZANIE KOWALENCYJNE POLARNE
CO2 WIAZANIE KOWALENCYJNE POLARNE
SO2 WIAZANIE KOWALENCYJNE POLARNE

W UKŁADZIE OKRESOWYM JEST 8 GRUP GŁÓWNYCH I 8 GRUP POBOCZNYCH. ZA TWORCE UKLADU OKRESOWEGO UWAZA SIE DMITRIJA MENDELEJEWA. TEN ROSYJSKI UCZONY W 1869R PRZEDSTAWIL PODSTAWOWE WNIOSKI ZE SWOICH BADAN I ZAŁOŻENIA:
- PIERW.CHEM.UPORZADKOWANE WG.WZRASTAJACYCH LICZB ATOMOWYCH POWTARZAJA SIE OKRESOWO
-W TABELI PRZEWIDZIANE BYŁY MIEJSCA DLA PRAWDOPODOBNIE ISTNIEJACYCH ALE NIE ODKRYTYCH JESZCZE PIERWIASTKOW
- W KILKU MIEJSCACH PRZESTAWIONO KOLEJNOSC PIERWIASTKOW.
WYSTEPUJA 3 GRUPY:
-METALE PRZEWODZACE CIEPLO I PRAD ELEKTR.
-NIEMETALE (IZOLATORY) NIE PRZEWODZA ANI CIEPLA ANI PRADU
-POLMETALE
2009-12-16T17:58:44+01:00
Zad 1
NH3 N(III)H(I)
CaO Ca(II)O(II)
Cl2O5 Cl(V) O(II)
NO2 N(IV) O(II)
BaO B(II) O(II)
SO3 S(VI) O(II)

zad 2



NaCl wiązanie jonowe
CaBr2 wiązanie jonowe
H2O wiazanie kowalencyjne polarne
HCl wiazanie kowalencyjne polarne
CO2 wiazanie kowalencyjne polarne
SO2 wiazanie kowalencyjne polarne

zad3

18 grup
7 okresów