Odpowiedzi

2009-12-16T16:42:08+01:00
Przenosnia- zestawienie obcych znaczeniowo wyrazow ktore po polaczeniu tworza nowy sens
porownanie-zestawienie wyrazow na zasadzie podobienstwa
uosobienie przypisanie cech ludzkich przedmiotom,pojeciom abstrakcyjnym,zwierzetom.roslinom
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:43:08+01:00
Przenośnia, inaczej metafora, wyrażenie czegoś za pomocą
innych słów, na zasadzie podobieństwa, analogii bądź gry skojarzeń, odczytujemy ją w sposób nie dosłowny, a przenośny, np las rąk.
Porównanie- środek stylistyczny w którym porównujemy coś do czegoś na zasadzie analogii np. piekny jak wiosenny deszcze, smutny jak jej zapłakane oczy.
uosobienie - środek poetycki stosowany w liryce, w celu nadania przedmiotom, zwierzętom, roślinom lub zjawiskom cech ludzkich