Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:52:52+01:00
Wiązanie jonowe - powstaje pomiędzy jonami.Wiązanie Jonowe występuje między :
- berylowcami z gr. 16 ,17
- pierwiastkami grupy 1,2, 17
- w tlenkach metali
- solach pomiędzy kationem a reszta kwasową
2009-12-16T16:55:56+01:00
Mocne wiązanie o wysokich temperaturach topnienia... zazwyczaj kwasy sole i wodorotlenki... wiązania I i II grupy A z grupami głównymi 3A 4A 5A 6A 7A, łaczą jony o przeciwnych ładunkach. (wyjatek HCl - wiązanie kowalencyjne)