Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:53:50+01:00
Najgłębsze jaskinie na świecie:

1 Woronja (Krubera) Gruzja (Abchazja) ponad -2190 m
2 Lamprechtsofen--Vogelschacht Austria -1632m 50000m
3 Gouffre Mirolda/Lucien Bouclier Francja -1626m 12000m
4 Réseau Jean Bernard Francja -1602m 20000m
5 Torca del Cerro Hiszpania -1589m 5210m

Najdłuższe jaskinie na świecie:

Nazwa Państwo Głębokość Długość
1 Mammoth Cave System USA - 116m 579364m
2 Optimisticzeskaja Ukraina - 20m 214000m
3 Jewel Cave USA - 181m 207718m
4 Hölloch Szwajcaria - 941m 189026m
5 Lechuguilla Cave USA - 478m 180096m
:)


14 3 14
2009-12-16T16:57:21+01:00
Najdłuższe:
1 Mammoth Cave System (USA) - 579364m
2 Optimisticzeskaja (Ukraina)- 214000m
3 Jewel Cave (USA) - 207718m
4 Hölloch (Szwajcaria) - 189026m
5 Lechuguilla Cave (USA) - 180096m

najgłębsze:
1 Woronja (Krubera) Gruzja (Abchazja) ponad -2190 m
2 Lamprechtsofen--Vogelschacht (Austria) -1632m
3 Gouffre Mirolda/Lucien Bouclier (Francja) -1626m
4 Réseau Jean Bernard (Francja) -1602m
5 Torca del Cerro (Hiszpania) -1589m
7 4 7