Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-12-16T16:57:46+01:00
Ernest Miller Hemingway (ur. 21 lipca 1899 w Oak Park w stanie Illinois w USA, zm. 2 lipca 1961 w Ketchum w stanie Idaho) – pisarz amerykański, prozaik. Został laureatem Nagrody Pulitzera za opowiadanie "Stary człowiek i morze" w 1953 roku oraz Nagrody Nobla w dziedzinie literatury w roku 1954. Miał pięcioro rodzeństwa: cztery siostry i brata.

16 3 16
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:03:14+01:00
Był amerykańskim pisarzem. Urodził sie 21 lipca 1899 roku w Oak Park. W czasie pobytu w Stanach szlifował swoje umiejętności jako dziennikarz, z czego połowę czasu poświęcał pracy dla dziennika „Toronto Star”. Od 1920 r. wniósł swój udział jako redaktor handlowe-go czasopisma w Chicago. W 1924 r. zrezygnował ze współpracy z „Toronto Star”, powró-cił do Paryża i rozpoczął na poważnie karierę pisarza.Pod koniec tych lat zdrowie psychiczne i fizyczne Hemingwaya poważnie osłabło. W 1960 r. o- puścił Kubę i osiedlił się w USA, w Ketchum w stanie Idaho, gdzie nabył dom. Mieszkał tam do końca życia. Mimo częstych pobytów w szpitalach nie odzyskał zdrowia. Zmarł śmiercią samobójczą 2 lipca 1961 r. – zabił się strzałem z dubeltówki we własnym domu. Poważne pisarstwo Hemingwaya zaczęło się w Paryżu od publikacji w latach 1923-24 prozy i poezji.Hemingway stał się pisarzem o światowej sławie. Plonem podróży do Afryki była książka po-dróżnicza z 1935 r. „Zielone wzgórza Afryki” oraz krótkie opowiadanie z 1936 r. ”Śniegi Kilimandża-ro” i „The Short Happy Life of Francis Macomber”(3).
20 4 20