Obecnie robię na matematyce : układy równań w zadaniach tekstowych .
Mam do zrobienia takie zadanie :

Pan Marcin kupił 4 akcje Bimbomu i 3 akcje Bombimu, a pan Wojtek kupił w tym samym czasie 3 akcje Bimbomu i 4 akcje Bombimu . Po miesiacu okazało się, że pan Marcin zarobił na swoich akcjach 25 zł , a pan Wojtek 24 zł. Jaki zysk w ciągu tego miesiąca przyniosła jedna akcja Bimbomu , a jaki jedna akcja Bombimu ?


PILNE , na jutro !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T16:58:19+01:00
X - zysk z akcji Bimbomu
y - zysk z akcji Bombimu

4*x + 3*y = 25
3*x + 4*y = 24


Wx = (25*4) - (24*3) = 28
Wy = (4*24) - (3*25) = 21

W = (4*4)-(3*3) = 7

x = Wx/W = 28/7 = 4
y = Wy/W = 21/7 = 3

x = 4
y = 3

P.S Liczę na Naj ;))
2 3 2
2009-12-16T17:06:11+01:00
4i + 3o=25 /× (-3)
3i + 4o=24 / × (4)

-12i - 9o= -75
12i + 16= 96

7o=21
o=3
3i=24-4×3

o=3
i=4

Akcje Bimbomu przyniosła 4zł, a Bombimu 3zł