Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:06:15+01:00
Kwadrat ma takie samo pole jak prostokąt, ktorego boki mają długosci 3 cm i 12 cm . Ktora z tych figur ma wiekszy obwod?

P ( PROSTOKĄTA) = a * b
p = 12* 3
P = 36 cm pole kwadratu = 36cm



Ob = 2a+ 2b ob = 4a

ob = 2* 12 + 2*3 ob = 4* 6 = 24cm
ob=30 cm

Prostokąt ma większy obwód
2009-12-16T17:07:40+01:00
Pp=3*12=36
Lp=2*3+12*2=6+24=30

Pk=a²
a²=36
a=6
Lk=4a
Lk=24

ODP. Prostokąt
2009-12-16T17:16:02+01:00
A i b - boki prostokąta; a=3cm b=12cm
Ob=2*(a+b)
Ob=2*(3+12)=30
P= ab= 3*12=36

pole kwadratu równe jest polu prostokąta
P=a^2=35 => a=6

Ob. kw= 4*a= 4*6=24

24<36 => ob.kwadratu<ob.prostokąta