Przypuśćmy, że chcesz kupić 1,8 m2<---(metrów kwadratowych) kafelków "lazur". Sprzedawca dał ci jedno pełne pudełko (pełne - 24 kafelki). Ile musi dołożyć?

Dane do zadania:
a) Zawartość pudełka- 1,08 m2 (metry kwadratowe)
b) Kafelka - 15 cm x 30 cm (wymiary)

Z góry dziękuje ;* matematyczką nie bd ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-16T17:03:23+01:00
40 sztuk na 1,8 m
40-24=16

P.S Nie wiem czy o to chodzi ;)
2009-12-16T17:03:24+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:05:38+01:00
1,08/24=0,045m^2 - powierzchnia jednego kafelka

1,8-1,08=0,72m^2 - takiej powierzchni brakuje

0,72/0,045=16 - tyle kafelków trzeba dołożyc ;)