Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:15:19+01:00

m1=500g=0.5kg T=?
T1=20 st.C
m2=200g=0.2kg
T2=95 st.C
c1=c2

m1(T1-T)=m2(T-T2)
0.5(20-T)=0.2(T-95)
10-0.5T=0.2T-19
0.3T=-29 /:0.3
T≈97 st.C
2009-12-16T17:27:28+01:00
Dane ;
m1- 500 g -0, 5 kg
T1 - 20 C
m2- 200g 0,2 kg
T2-95 C
Cw 1 = 4190 J / kg * C
Cw 2 = 4190 J / kg * C
Szukane ;
Tk = ?
Wzór :
Tk = Cw 1 * m1 * T1 + Cw 2 * m2 * T2 / Cw 1 * m1 + Cw 2 * m2
Rozwiązanie:
Tk - 4190 * 0, 5 *20 + 4190 * 0,2* 95 /4190* 0, 5 +4190 * 0,2
Tk = 27 C