Odpowiedzi

2009-09-10T20:14:48+02:00
Węzeł gordyjski oznacza coś o nie rozwiązania ,a koń trojanski podstęp
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T20:15:40+02:00
Współcześnie "węzeł gordyjski" oznacza skomplikowaną, trudną lub niemożliwą do rozwiązania sytuację, zwłaszcza społeczną lub polityczną, zaś określenie "przecięcie węzła gordyjskiego" stało się synonimem rozwikłania takiej sytuacji prostym, acz niebanalnym i radykalnym posunięciem, nie zawsze też trzymającym się reguł.


Określenie "koń trojański" jest synonimem podstępnego, przynoszącego zgubę podarunku, w tym znaczeniu jest też używane w informatyce.
3 3 3