Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:19:42+01:00
100% - 42u
14,3%- x

x=6u
6u:1u(masa wodoru)=6
42u-6u=36u
36u:12u(masa węgla)=3

wzór wygląda tak: C3H6

Pozdrawiam ;)
10 4 10
2009-12-16T17:20:53+01:00
42u-xu H2
100u- 14,3 u H2

wychodzi, ze x=6u- masa H2 w 1 cz. związku

liczba atomów wodoru: 6 u / 1 u = 6
42-6=36u

liczba atomów wegla: 36 u / 12 u = 3


wzór węglowodoru C3H6, jest to propen
3 3 3