18.4 Połącz w pary równe wyrażenia:
A. 3√5 B. √27 C.2√7 D. √72

I. 6√2 II. 3√3 III. √45 IV. √28

18.5 Połącz w pary równania równoważne:
A. 3x + 4 = 16
B. 2x + 8 - 3x + 12
C. x = 8
D. 5x - 4 = 6x - 2

I. 2x + 5 = 21
II. 2x = -12
III. 2x = 8
IV. -x = 4

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T20:30:10+02:00
A. 3√5 B. √27 C.2√7 D. √72
I. 6√2 II. 3√3 III. √45 IV. √28

C-IV D-I A-III B-II


18.5 Połącz w pary równania równoważne:
A. 3x + 4 = 16=
3x=16-4
3x=12
x=4

B. 2x + 8 - 3x = 12
-x=12-8
-x=4
x=-4


C. x = 8

D. 5x - 4 = 6x - 2
5x-6x=-2+4
-x=2
x=-2

I. 2x + 5 = 21
2x=21-5
2x=16
x=8

II. 2x = -12
x=-6

III. 2x = 8
x=4

IV. -x = 4
x=-4

A-III B-IV C-I D-II
2 5 2
2009-09-10T20:37:32+02:00
18.4 Połącz w pary równe wyrażenia:
A. 3√5=√9*5=√45;III.
B. √27=√9*3=3√3;II.
C.2√7=√4*7=√28;IV.
D. √72=√9*8=3√8=3√4*2=3*2√2=6√2=I.

18.5 Połącz w pary równania równoważne:
A. 3x + 4 = 16
3x=12/:3
x=4

I. 2x + 5 = 21
2x=16/:2
x=8

B. 2x + 8 = 3x + 12
-1x=4/:(-1)
x=-4

II. 2x = -12/:2
x=-6

C. x = 8

III. 2x = 8/:2
x=4

D. 5x - 4 = 6x - 2
5x-6x=2
-1x=2/:(-1)
x=-2

IV. -x = 4/:(-1)
x= -4

a-III; b-IV;c-I; d-II
1 5 1
2009-09-10T20:52:19+02:00
3√5 = √45
bo
√45 = √9*5 = 3√5

√27 = 3√3
bo
√27 = √9*3 = 3√3

2√7 = √28
bo
√28 = √4*7 = 2√7

√72 = 6√2
bo
√72 = √36*2 = 6√2

Jeśli chcesz wyciągnąć liczbę przed pierwiastek wystarczy ze tą, co jest pod pierwiastkiem podzielisz tak aby uzyskać liczbę którą można wypierwiastkować. Najprotrze takie liczby to 4 (bo 2*2 to 4), 9 (bo 3*3 to 9), 16 (4*4 to 16) 25 (5*5 to 25) itd...

Pierwsza para
A.
3x+4=16
3x=16-4
3x=12 /3
x=4

III
2x=8 /2
x=4

Druga para
I
2x+5=21
2x=21-5
2x=16 /2
x=8

C
x=8


Trzecia para:
B. (zakładając, że przy przepisywaniu zadania zrobiles blad i dobrze go poprawiłam)
2x+8=3x+12
2x-3x=12-8
-x=4
x=-4

IV
-x=4
x=-4

czwarta para to zapewne będzie II i D (tylko one pozostały, jednak i ti musial się wkraść błąd w czasie przepisywania bo wychodzą różne wyniki. Tak czy siak, podam Ci rozwiązanie obu:
II
2x=12 /2
x=6

D
5x-4=6x-2
5x-6x=-2+4
-x=2
x=-2

Pozdrawiam