Na półkach w sklepie stało 56 kartonów różnych soków.
²/₇ wszystkich soków to soki pomarańczowe, ³/₈ to soki grejpfrutowe, ³/₁₄ to gruszkowe, a reszta to soki jabłukowe.
a) Ile było kartonów soków pomarańczowych, ile grejpfrutowych a ile gruszkowych?
b) Jaką częścią wszystkich kartonów z sokami były kartony z sokiem jabłukowym?
PLIS WAŻNE I MUSZE ZARAZ TO MIEĆ!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:24:30+01:00
A) Ile było kartonów soków pomarańczowych, ile grejpfrutowych a ile gruszkowych?
soki pomarańczowe: 2/7 * 56 = 112/7= 16
soki grejpfrutowe 3/8 * 56 = 168/8 = 21
gruszkowe 3/14 * 56 = 168/14 = 12
b) Jaką częścią wszystkich kartonów z sokami były kartony z sokiem jabłkowym?
56 - 16 - 21 - 12 = 7
7/56 = 1/8
1 5 1
2009-12-16T17:26:22+01:00
2/7 z 56 to 16
3/8 z 56 to 21
3/14 z 56 to 12

56-(16+21+12)=7


Odp:
a)grejpfrutowych: 21
pomarańczowych: 16
gruszkowych: 12
b)jabłukowych(co to jest jabłuko? :p): 7 czyli 1/8 z 56
2009-12-16T17:33:01+01:00
A) Razem = 56
S. P - 2/7 x 56 = 112/7 = 16 soków
S. Grej. - 3/8 x 56 = 168/8 = 21 soków
S. Grusz. - 3/14 x 56 = 168/14 = 12 soków
S. Jab. - 56 - (16+21+12) = 56 - 49 = 7 soków
b) wszystkich - 56
s. jab. - 7
7/56 = 1/8 wszystkich soków

Mam nadzieje że pomogłam. xD
1 2 1