Odpowiedzi

2009-12-16T17:25:42+01:00
Kwadrat - a*a
Prostokąt - a*b
Równoległobok - a*h
Romb
e*f
__
2
albo a*h
Trapeez -
(a+b) * h
_______
2
Pole trójkąta -
a*h
___
2



' _____ ' to oznaacza kreskę ułamkową ;)
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:28:16+01:00
Pole rombu

Prombu = e ∙ f / 2

Gdzie e, f - dłuższa i krótsza przekątna rombu.

Prombu = 1/2 ∙ iloczyn przekątnych



Pole równoległoboku

Prównogłoboku = a ∙ h

Prównogłoboku = podstawa ∙ wysokość



Pole trapezu


Ptrapezu = 1/2 ∙ suma podstaw trapezu ∙ wysokość trapezu



Pole kwadratu

Pkwadratu = a2


Pole prostokąta

Pprostokąta = a ∙ b


Pole trójkąta

P∆ = ½ Podstawa ∙ wysokość




Pole koła

Po = π R2
3 2 3