Odpowiedzi

2009-12-16T17:28:36+01:00
- pogłębienie sie ksenofobii (niechęć do innych narodów) i antysemityzmu (niechęć do Żydów)
- osłabienie Bizancjum
- wyniszczenie Ziemi Świętej
- zakony rycerskie uzyskały wpływy gospodarcze i polityczne
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:32:31+01:00
Śmierć dziesiątek tysięcy ludzi,
Osłabienie pozycji Cesarstwa Bizantyjskiego (powstanie Cesarstwa Łacińskiego),
Podjęcie idei wypraw krzyżowych w basenie Morza Bałtyckiego,
Wzmożenie walki z Arabami w Hiszpanii,
Nasilanie fanatyzmu religijnego- niechęć do pogan (w tym Żydów)- powstanie w Europie zjawiska ksenofobii,
Pogłębianie wrogości między chrześcijaństwem a islamem,
Powstanie zakonów rycerskich (templariusze, joannici, krzyżacy, kalatrowensi)
3 2 3