Wyjaśnij znaczeni podanych związków frazeologicznych.Powiedz w jakich sytuacjach można ich użyć.


oczy wyłażą komuś z orbit-
włosy komuś stanęły dęba-
flaki się komuś(w kimś) przewracają-
żółć kogoś zalewa-
krew kogoś zalewa-
kamień spadł komuś z serca-
wszystko się w nim gotuje-









Ratunku nie mam kompletnie pojęcia co z tym zadaniem zrobić!!!!!!!!!!!!!!!!
Plisss tylko szybko mam go na jutro!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:29:24+01:00

oczy wyłażą komuś z orbit- wpatrzony intensywnie w coś
włosy
komuś stanęły dęba- kogoś coś zaskoczyło pozytywnie bądź negatywnie
flaki się komuś(w kimś) przewracają- jest ktoś obrzydzony
żółć kogoś zalewa- zdenerwowany i zniesmaczony
krew kogoś zalewa-ktos jest bardzo poirytowany i ma ochotę coś zrobic żeby odreagowac
kamień spadł komuś z serca- ktoś poczul ulgę
wszystko się w nim gotuje- to samo co krew go zalewa
46 2 46
2009-12-16T17:34:32+01:00
1.ogrania kogos zdwiwienie,przerazenie
2.przestarszyc sie
3.ktoś bardzo się denerwuje, gniewa, złości
4.jak wyzej
5.odczuwac złośc irytacje
6.odczuc ogromna ulge
7.ktos jest bardzo zdenerwowny
28 4 28