Odpowiedzi

2009-12-16T17:35:02+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:37:23+01:00
Wzór na obliczenie sumy kątów w wielokącie foremnym jest
180 stopni *(liczba katów -2)
8-2=6
6*180=1080
Dzielimy 1080 na ilość kątów (8)
1080/8=135
Miary kątów wynoszą 135 stopni
3 5 3
2009-12-16T17:38:52+01:00
Dzielimy osmiokat na 8 trojkatow rownoramiennych
powstaly kat srodkowy to 1/8*360=45

obliczamy miary katow miedy ramieniem a podstawa
180-45=135
135/2 = 67,5

kat szukany tworzą dwa sasiadujace katy czyli 2*67,5 = 135

4 4 4