Czas obiegu pierwszego sztucznego satelity wokół Ziemi wynosił 96 minut, zaś jego średnia prędkość miała wartość 7,8 km/s. Jaką drogę w przybliżeniu przebywał satelita podczas jednego obiegu wokół Ziemi?

V=s/t
s= v*t

umiem to obliczyć ale gorzej jest z zamianą jednostek ;///

Proszę o małą pomoc ;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:43:52+01:00
V=7,8km/s
t=96min=5760s
s=v*t
s=7,8*5760=44 928[km]
2009-12-16T17:43:02+01:00
Czas obiegu pierwszego sztucznego satelity wokół Ziemi wynosił 96 minut, zaś jego średnia prędkość miała wartość
7,8 km/s. Jaką drogę w przybliżeniu przebywał satelita podczas jednego obiegu wokół Ziemi

V=s/t
96 minut= 5760 s
7,8 km/h na m/s=7,8*1000/3600=7,8*5/18=39/18= w przybliżeniu 2,17 m/s

s=V*t= 2,17*5760 [m/s*s=m]=12499.2 m=12.4992 km