Piaskownica ma wymiary (zewnętrzne) 4m x 3m. Brzegi piaskownicy tworzy betonowy murek o wysokości 30 cm i grubości 20 cm. Ile metrów sześciennych betonu zużyto na wykonanie piaskownicy ? [ dodaję że rozwiązanie musi wynosić 0,792m sześciennego, nie umiem tylko zrobić obliczeń ;( ]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T20:39:36+02:00
Dane:
a=4m
b=3m
h=30cm
c=20cm

4×3×0,3=3,6m³

2,6×3,6×0,3=2,808m³

3,6m³-2,808m³=0,792m³
1 5 1
2009-09-10T20:48:27+02:00
Wysokość murka 30cm= 0,3m
grubość 20 cm= 0,2m
2*(0,2m * 0,3m * 4m)=0,48m² - zużyty beron na 2 murki
3m-2*0,2m= 2,6m (jeśli sobie rozrysujesz tą piaskownice zauważysz ze trzeba odjąć grubość murka od długości)
2*(0,2m * 0,3m * 2,6m)=0,312m² - zużyty beton na 2 kolejne murki

0,312m²+0,48m²=0,792m²