Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:44:57+01:00
Rusyfikacja - proces, w którym państwo rosyjskie dążyło do wynarodowienia poprzez stopniowe narzucanie rosyjskiego języka, obyczajów, kultury i wzorców w sztuce; także forsowanie zwierzchnictwa patriarchatu moskiewskiego nad lokalnym prawosławiem oraz propagowanie prawosławia wśród wyznawców innych religii (szczególnie unitów).
2 3 2
2009-12-16T17:47:11+01:00
Rusyfikacja - działania Rosjan zmierzające do wynarodowienia Polaków

Metody rusyfikacji :
* Zabroniono uczniom posługiwania się językiem polskim ;
* Lekcje języka polskiego odbywały się w takich godzinach , które skłaniały raczej do ich opuszczania;
* Uczniowie, którzy nie zgadzali się z obśmiewaniem Polaków byli karani, a ci którzy bez kaprysów przyjmowali zasady Rosjan byli uważani za faworytów;
* Bezwzględnie zabraniano czytania polskich patriotycznych książek;
* Kazano uczniom uczyć się zbędnych informacji na pamięć, blokowano w ten sposób ich twórcze myślenie.
1 5 1