Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:44:38+01:00
Endemit biol. organizm roślinny lub zwierzęcy, którego zasięg jest ograniczony do określonego obszaru
15 4 15
2009-12-16T17:45:22+01:00
Endemit - organizm roślinny lub zwierzęcy, którego zasięg jest ograniczony do określonego obszaru
Obszar występowania endemitów może stanowić ich dawny areał życiowy (refugium) pozostały po minionym okresie geologicznym. Przyczyną endemizmu może być również bariera przestrzenna, np. na izolowanych wyspach, w jaskiniach, gdzie z powodu geograficznej izolacji, czyli braku kontaktu ze swoim gatunkiem (paleoendemity), wraz z nowymi warunkami życia przez dostatecznie długi okres wyewoluowały formy zupełnie różne od gatunków nieodizolowanych (neoendemity).
12 4 12
2009-12-16T17:47:03+01:00
Gatunki roślin i zwierząt unikalne dla danego miejsca albo regionu, naturalnie nigdzie indziej nie występujące.

Mam nadzieje że pomogłam :)
49 4 49