Odpowiedzi

2009-12-16T17:52:15+01:00
- strefa korzeniu bocznych, - w tym miejscu tworzy odgałęzienia boczne
- strefa włośnikowa, - w niej tworzą tkanki
- strefa wydłużenia, - osiągają wielkość typową dla swej dojrzałej postaci
7 1 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T17:55:28+01:00
Od góry:
a) strefa korzeni bocznych - jest najdłuższą częścią korzenia, korzenie boczne utrzymują roślinę w podłożu

b) strefa włośnikowa - składa się z komórek, które różnią się po względem budowy oraz pełnionych funkcji

c) strefa wydłużania - zbudowana z komórek, które utraciły zdolność dzielenia się, ale mogą szybko rosnąć. W tej strefie następuje najszybszy wzrost korzenia na długość

d) strefa intensywnych podziałów komórek (inaczej stożek wzrostu) zbudowana jest z tkanki twórczej, która umożliwia wzrost korzenia

e) czapeczka - okrywa delikatne komórki stożka wzrostu

Mam nadzieję że pomogłam :)
9 2 9
2009-12-16T18:31:37+01:00
Zaczynając od dołu:
- strefa wzrostu (merystem wierzchołkowy korzenia, okryty czapeczką)
- strefa wydłużania (elongacji) korzeń intensywnie rośnie
- strefa włośnikowa (skórka korzenia wytwarza włoski, pobiera woda i sole mineralne)
-strefa wyrośnięta (strefa korzeni bocznych) - z jednej strony zwiększa się powierzchnia chłonna, skuteczna podpora :)
3 3 3