WOK

Potrzebuje zawięźle i na temat bez lania wody na temat Teatr Romantyzmu :)) Oferuje dużo pkt :) praca powinna być rzeczowa abym mówiąc to jutro do pana nie rozgadywał sie za za bardzo 3 minutowa wypowiedz !! Proszę o pomoc :)) DUŻO PKT !!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:00:44+01:00
1. na pierwsze miejsce w teatrze romantycznym wysuwa się:
A) przyroda (noc księzycowa, ruiny, wiatry)
B) egzotyka ( tajemniczość)
C) historia (romantyzm średniowieczny)

· krajobraz romantyczny- dziki, melancholijny, zwykle uzywany przez anglików
· inscenizacja romantyczna- rozwija się w kręgu literatury romantycznej (teatrzyki bulwarowe, małe, zwykle wystawiane w stolicach głównych miast)

2. publiczność:
- wyczulona na rekwizyty
- kobiety- były wywyższane, pragnące namiętności
3. melodramat:
A) znaczenie teraźniejsze- utwór lichy, płaczliwy
B) znaczenie dawne- gatunek sceniczny wprowadzający stereotyoy rozumowania i romantycznej wrażliwości
C) bliższy było literaturze niż spektakle optyczne
4. spektakle optyczne- panoramiczna kompozycja malarska, rozciągająca się na ścianach, z elementami trójwymiarowymi, posiadająca kształt walca, (podłoga pochylona pod kątem).
5. inne odmiany-
- diora- podświetlenie obrazu od tyłu, obraz półprzeźroczysty
- dagere- dageroty- pierwszy slajd uzupełniony cykloramą, iluzja nieba (efekt światła)

6. cyrk olimpijski- uksztautowany na buwarach
- scena- zaplecze dla areny
- ruchome platformy
- konie galopujące po arenie
- popisy i manewry cyrkowe
- balet
- malarze teatralni
2009-12-16T19:30:16+01:00
Budynek teatralny, jaki dzisiaj znamy,został stworzony w okresie romantyzmu.Sztuki były odgrywane na scenie wzniesionej ponad pierwsze rzędy.na pierwsze miejsce wysuwa się:przyroda
egzotyka i historia.Nowa myśl teatralna była sprzężona z romantyczną myślą poetycką i dramatem ukształtowanym w opozycji do reguł klasycystycznych (trzy jedności),wystepował romantyczny krajobraz,muzyka..