1.W torebce były irysy i krówki. Z bliżej nieznacznych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, łącznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo irysów co krówek. Ile cukierków zostało w torebce? (w zadaniu powino wyjść 24 cukierki)

2.Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzymało 46 osób, czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chłopców. Ile dziewcząt i ilu chłopców pisało ten test? (w zadaniu powino wyjść 66 dziewcząt i 84 chłopców)

(Te zadania trzeba rozwiązać metodą układów równań)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:07:17+01:00
1.
x- ilość irysów
y-ilość krówek

½x+⅓y=18
½x=⅔y

½x+⅓y=18
½x-⅔y=0 /×(-1)

½x+⅓y=18
-½x+⅔y=0
__________

y=18

½x+⅓×18
½x=18-6
½x=12 /×2
x=24

x=24
y=18


½×24=12
⅓×18=6

(24+18)-(12+6)=42-18=24




2.
150-wszyscy uczniowie
x-dziewczyny
y-chłopcy

x+y=150 /×(-⅓)
⅓x+2/7y=46

-⅓x-7/21y=-50
⅓x+6/21y=46
_____________

-1/21y=-4 /:(-1/21)
y=84

x+y=150
x=150-84
x=66


x=66
y=84


2009-12-16T19:36:49+01:00
1. niestety nie potrafię.. wiem tylko ze pierwsze z równań to {1/3k +1/2i =18
i nie wiem jakie może być drugie
2.c-chłopcy , d=dziewczyny
{1/3 d + 2/7 c = 46 |*3
{104= 2/3d + 5/7 c

{d=138- 6/7c
{104=2/3(138- 6/7c) +5/7c

{d=138-6/7c
{104=92- 12/21c + 5/7

{d=138- 6/7c
{104=92+3/21

{d=138- 6/7c
{-3/21c=92-104 |*7

{d=138- 6/7c
{-c=-84 |(-1)

{d=138- 6/7c
{c=84

{d=138- 6/7*84
{c=84

{d=138-72
{c=84

{d=66
{c=84