1. Napisz, kiedy należy wezwać pomoc specjalistyczną do nieprzytomnego, nieoddychającego dorosłego człowieka.
2. Napisz na czym polega ocena oddychania u poszkodowanego.
3. Jak długo musi trwać spr. oddechu u poszkodowanego:
a) ok. 3 sekundy
b) około 5 sek
c) ok. 10 sek
d) ok. 20 sek.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:44:16+01:00
1. Pomoc specjalistyczną należy wzywać w każdym wypadku gdy mamy do czynienia z nieprzytomnym i nieoddychającym człowiekiem.

2.Ocena oddychania u poszkodowanego polega na słuchaniu oddechu poszkodowanego, czuciu jego oddechu na policzku i obserwowaniu czy jego klatka piersiowa unosi się w rytm wdechów i wydechów.

3.c) ok. 10 sek
93 2 93
2009-12-16T22:11:19+01:00
1. Do nieoddychającego, nieprzytomniego człowieka należy wezwać specjalistyczną pomoc zaraz po stwierdzeniu przez nas, że poszkodowany nie oddycha ale przed przystąpieniem do resustytacji.
2. Ocena oddychania polega na pochyleniu się nad twarzą poszkodowanego, udrożnieniu jego dróg oddechowych oraz zbliżeniu własnego policzka i ucha do ust ofiary oraz obserwowaniu jego klatki piersiowej. Brak normalnego oddechu, kaszlu lub poruszania się klatki jest sygnałem do podjęcia czynności resuscytacji krążeniowo-oddechowej.
3. c) ok 10 sek
26 4 26