W biegu na 100 m startuje 125 zawodników.Bieżnia ma 5 torów i tylko zwycięzca każdego biegu przechodzi do następnej rundy,a wszyscy pozostali odpadają z konkurencji.Oblicz najmniejszą liczbę biegów potrzebnych do wyłonienia zwycięzcy.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-10T21:10:52+02:00
125 - zawodników
1 wyścig = 1 zwycięzca i 4 przegranych

25 wyścigów = 25 zwycięzców i 100 przegranych
5 wyścigów = 5 zwycięzców i 20 przegranych
1 wyścig = 1 zwycięzca i 4 przegranych

25 + 5 + 1 = 31

Odp. Potrzeba min. 31 wyścigów aby wyłonić zwycięzce
1 5 1
2009-09-10T21:15:09+02:00
W jednym wyścigu startuje 5 zawodników z czego 1 wygrywa a 4 przegrywa czyli 1 wyścig - 1 wygrany i 4 przegranych x 5 wyścigów =5wygranych i 20 przegranych 25wyścigów=25 wygranych 100 przegranych
1+5+25=31 - potrzeba tylu biegów aby wyłonić zwycięzce
1 5 1
2009-09-10T22:01:10+02:00
125/5=25
25/5=5
5/5=1

25+5+1=31

Odp.Najmniejsza liczba biegów potrzebnych do wyłonienia zwycięscy to 31.
1 5 1