Oblicz pamiętając o skracaniu liczb prosze z działaniami:)

a)trzy całe razy jedna szósta
b)piętnaście całych razy dwie piąte
c)dwadzieścia jeden razy jedna szósta
d)jedna siódma razy siedem całych
e)pięć szóstych razy dziewięć całych
f)jedna dwunasta razy dwadzieścia cztery całych7
g)pięć całych razy jedna cała i jedna trzecia
h)trzy całe i jedna ósma razy cztery całe

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:12:14+01:00
A) 3 x 1/6 = 3/1 x 1/6 = 3/6 = 1/2
b) 15 x 2/5 = 15/1 x 2/5 = 30/5 = 7/1
c) 21 x 1/6 = 21/1 x 1/6 = 21/6 = 7/2
d) 1/7 x 7 = 1/7 x 7/1 = 7/7 ( 7/7 = 1 cała ) = 1
e) 5/6 x 9 = 5/6 x 9/1 = 45/6
f) 1/12 x 24 = 1/12 x 24/1 = 24/12 = 2/1
g) 5 x 1 x 1/3 = 5/1 x 1/1 x 1/3 = 5/3
h) 3 i 1/8 x 4 = 3 1/8 x 4/1 = 3 całe i 4/8 = 3 i 1/2
4 3 4
2009-12-16T18:12:13+01:00
A 3*1/6=3/6=1/2
b 15*2/5=30/5=6
c 21*1/6= 21/6=3 3/6=3 1/2
d 1/7* 7=7/7=1
e 5/6 *9= 45/6=7 3/6= 7 1/2
f 1/12* 24=24/12=2
g 5*1 1/3= 5*4/3= 20/3=6 2/3
h 3 1/8 *4=25/8 * 4=100/8= 12 5/8
5 5 5