Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:22:05+01:00
1)W Helladzie były wojny domowe, a władca Macedoni (Filip 2) chciał zbudować potężne imperium, więc stwierdził że nie będzie lepszego okresu na podbicie Hellady jak właśnie wojny domowe, które znacznie osłabiły wojsko Hellenów.
2)Aleksander wyruszył na podbój Persji ponieważ jego ojciec( Filip 2) zaplanował całą wypraw,ale niestety nie udało mu się zrealizować ,gdyż został otruty.

Główne bitwy :
-Gaumela
-Issos
-Granik
1 1 1
2009-12-16T18:32:15+01:00
1. W 431 r p.n.e wybuchła wojna peloponeska pomiędzy Atenami , a Spartą . Wojna osłabiła oba państwa.
Król Macedonii Filip II wykorzystał ten fakt i najechał całą Grecję. Decydujący cios dla Hellenów Filip zadał pod Cheroneją.
Stał się panem całej Grecji.
Dwa lata po bitwie skrytobójca zabił Filipa II i tron zajął Alexander.
Największym marzeniem Alexandra było podbicie imperium perskiego. Jako że Grecy nienawidzili Persów przyłączyli się do 35 tys. armii Alexandra.
Pierwszą ważną bitwą była bitwa blisko rzeki Granik (Granikus),Alexander zwyciężył. W 333r.p.n.e pokonał Persów pod Issos. Dariusz III król Persji zbiegł z pola bitwy.
Bitwa pod Gaugamelą 331r.p.n.e Alexander ostatecznie pokonał perskiego władcę. 330 r. p.n.e Alexander ruszył na daleki wschód. 326r.p.n.e bitwa nad rzeką Hydaspes, Alexander zwyciężył nad władcą Indii. Ostatecznie w 323r. Alexander Wielki Macedoński zmarł.


W Helladzie nie było wojny domowej!!
1 5 1