Odpowiedzi

2009-12-16T18:11:34+01:00
X -- pierwsza liczba (2)
y -- druga liczba (5)

(x+y)/2 = 3½
x+1 = y-2

x+y = 7
x-y = -3 (dodajemy stronami)

2x = 4
x=2
y=5
2009-12-16T18:12:21+01:00
X,y - szukane liczby / - to kreska ułamkowa i jeszcze trzeba bedzie sobie dorobić klamerki ;p

x+y/2 = 3,5 |*2
x+1=y-2

x+y=7
x+1=y-2

x+y=7
x-y=-2-1

x+y=7
x-y=-2

y=5
x=2

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:21:53+01:00
X+y/2 =3 1/2
1+x=y-2

x+y/2=3 1/2 /*2
x-y=3


x=2
y=5
Sprawdzamy:
1+2=5-2
3=3
Odp.rozwiązaniem zadaia jest para liczb (2, 5) :)