Dokonaj pisemnej analizy interpretacji utwóru Tadeusza Matońa :"Pokora"

to ma być dokładna analiza!!!
poziom 3gimn
na jutro
DAJE NAJ.

(BUDOWA WIERSZA, ŚR. STYLISTYCZNE, PODMIOT LIRYCZNY, TEMATYKA, ODBIORCA, PRZESŁANIE, SENS, SYMBOLIKA, ROLA ŚR. POETYCKICH, RYMY)

wiersz:

Myślałem, że posiadłem
cnotę pokory-
niedawno zrozumiałem:
trzeba się jeszcze uczyć
jak godzić swą osobowość
poczucie własnej wartości
z umiejętnością przyjęcia
cudzej, odrębnej woli
cudzego autorytetu
bez buntu.
Dużo jeszcze
muszę się uczyć-
nie wiem czy życia starczy.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:18:14+01:00
Budowa wiersza jest bezzwrotkowa.
13 wersów w całym wierszu.
Środki stylistyczne to porównanie, epitety.
Podmiot liryczny występuje w pierwszej osobie.
Tematyką jest nauka.
Odbiorcy konkretnego nie ma.
Przesłanie jest konkretnie czytelne.
Sensem tego wiersza jest dobry odbiór słów, które chce przekazac nam autor.
Wiersz ten nie zawiera rymów.
Rola porównania jest rolą urozmaicenia wiersza.


Myślę, że tyle starczy , i że się przydałam ;D
Pozdrawiam ;*
1 4 1
2009-12-16T21:17:31+01:00
Wiersz ten nie jest stroficzny.
Składa się z 13 wersów.
Podmiotem w tym wierszu jest
autor, na co wskazują wyrazy takie
jak np. myślałem. Wiersz ten nie
jest bogaty w środki stylistyczne.
Występują tu epitety - odrębnej woli.
Wiersz nie zawiera rymów.
Występuje natomiast porównanie,
które ma na celu urozmaicić jego
budowę.

Psdr. ;)
1 4 1