Zadanie 1
pan marek wykonal z patyczkow szkielet ostroslupa prawidlowego pieciokatnego.ile wynosi laczna dlugosc patyckow jezeli krawedz podstawy ma 4 cm a krawedz boczna 6m
zadanie 2
pole podstawy ostroslupa wynosi 30m2 a dlugosc wysokosci ostroslupa 9m.oblicz objetosc ostroslupa.
zadanie 5
podstawa ostroslupa jest romb przekatnych dlugosci 3cm i 4cm .oblicz objetosc tego ostroslupa wiedzac ze jego wysokosc rowna sie 2dm.

zadanie 6
oblicz objetosc i powierzcnie calkotita ostroslupa prawidlowego czworokatnego o krawedzi podstawy a=8 i wysokosci h=8
zadanie 6
oblicz objetosc ostroslupa prawidlowefo trojkatnego o krawedzi podstawy rownej 10 i krrawedzi bocznej rownej 13
zadanie 7.
pole powierzchni czworosscianu foremnego wynosi 72 pierwiastki 3.oblicz dlugosc krrawedzi tego czworoscianu.
zadanie 8
oblicz dlugosc wysokosci czworoscianu foremenego ktorego szkielet zbudowano z z drutu o dlugosci 6 m


Prosze o wszystkie obliczzneia moze byc w zalaczniku

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:40:52+01:00
Zadanie 1
5*4cm+5*600cm=3000+12=3012cm

zadanie 2
V=Pp*H/3=30*9/3=90m₃

zadanie 5
Pp=6cm²
V=Pp*H/3=6*20/3=40cm³

zadanie 6
Pp=64
h(trojkata)=4√(5) , bo 64+16=80 [pitagoras] √(80)=2√(20)=4√(5)
Pb=4*0,5*8*4√(5)=64√(5)
Pc=64√(5)+64
V=64*8/3=512/3=170 i 2/3≈ 170,67

zadanie 6
169-25=144
H=12
Pp=[a²√(3)]/4=25√(3)
V=PP*h/3=100√(3)

zadanie 7.
Pp=[72√(3)]/4=18√(3)
Pp=[a²√(3)]/4
72=a²
a=6√(2)

zadanie 8
a=6m/6=1m
1=4/9 + H²
H=√[5]/3

2 5 2
2009-12-16T18:46:39+01:00
Zd 1.
4cm*5=20cm
20cm*2=40cm
5*6cm=30cm
30cm+40cm=70 cm

zd 2.
Pp=30m2
V=Pp*H
V=30m2 * 9m = 270m3
zd 5.
P[romba]=e*f / 2
P[rom.]= 3*4 / 2 = 6 [cm2]
V= P[romba] * H
V = 6cm2 * 20 cm = 120 cm3 = 12 dm3 = 12 l

zd 6
Pp=64
h(tr.)=4√(5)
Pb=4*0,5*8*4√(5)=64√(5)
Pc=64√(5)+64
V=64*8/3=512/3=170 i 2/3≈ 170,67

zd 6
169-25=144
H=12
Pp=[a²√(3)]/4=25√(3)
V=PP*h/3=100√(3)

zd 7
Pp=[72√(3)]/4=18√(3)
Pp=[a²√(3)]/4
72=a²
a=6√(2)

zd 8
a=6m/6=1m
1=4/9 + H²
H=√[5]/3
1 4 1