Odpowiedzi

2009-12-16T18:25:41+01:00
2009-12-16T18:27:22+01:00
Zadanie:
M roztworu (mr) => 500g
Stężenie procentowe (Cp) =70%
Masa substancji (ms) => ?

Wzór:
Cp=ms/mr * 100%
Po przekształceniu:
m s= (Cp * mr) / 100 %
Podkładamy dane:
m s = ( 70 % * 500 g) / 100%
m s = 350 g.

Odp:.W 500 g. 70 % roztworu znajduje się 350 g etanolu.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:30:53+01:00
Masa roztworu [mr] =500g
Stężenie procentowe (Cp) =70%
Masa substancji (ms) =?

Wzór:
Cp=ms/mr * 100%
Przekształcając otrzymujemy :
ms= (Cp * mr) / 100 %
Podstwiamy dane:
ms = ( 70 % * 500 g) / 100% =35000g /100%
ms = 350 g.

Odp:.W 500 g. 70 % roztworu znajduje się 350 g etanolu.

:))
1 5 1