Odpowiedzi

2009-12-16T18:26:00+01:00
Sokrates,platon,arystoteles.ponieważ w prawie współczesnym jest kilka rzeczy takich samych jak w prawie rzymskim.
5 4 5
2009-12-16T18:27:43+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:31:47+01:00
1. Sokrates - pragnął poznać prawdę o człowieku. Zastanawiał się jakie życie można uznać za dobre.
Przeciwstawiał się licznym wędrownym nauczycielom słowami: "wiem, że nic nie wiem". W przeciwieństwie do nich udzielał lekcji za darmo.
2.Uczniem Sokratesa był Platon, który spisał poglądy Sokratesa. Jest on założycielem pierwszej w świecie szkoły filozofów - Akademii - stworzył niezwykły system filozoficzny - idealizm.
3. Jego uczniem był Arystoteles - twórca logiki, założyciel własnej szkoły filozoficznej o nazwie Likejon, wychowawca Aleksandra Wielkiego. Pisał dzieła z zakresu przyrody, etyki, polityki, retoryki, polityki i oczywiście filozofii. Był twórcą teorii złotego środa, zalecającej umiar w każdym postępowaniu.
13 4 13