Odpowiedzi

2009-12-16T18:29:52+01:00
Hetman Ukrainy Prawobrzeżnej Piotr Doroszeńko przyjął protektorat turecki w 1668 roku, więc sukcesy Sobieskiego w kampanii letnio-jesinnej 1671 roku zagroziły osmańskiemu stanowi posiadania.
Jednak najbardziej istotnym powodem była ówczesna polityka wezyrów z rodu Koprulich - widzieli oni w agresywnych wojnach swoiste "panaceum" na kłopoty wewnętrzne imperium, także po zakończeniu zwycięskiej wojny z Wenecją zwrócili się w stronę, która rokowała szybki sukces.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:31:57+01:00
Jeśli chodzi i o wojny w wieku XVII:
*Bliskie stosunki Polaków z Habsburgami, które godziły w interesy Turcji (ślub Michała Korybuta z Eleonorą Habsburg)
*Pokój Andruszewski ( Turcy odebrali to jako nasz sojusz z Rosją)
*Napady Kozaków na Turcję, a z drugiej strony: napady Tatarów na Polskę.
1 1 1