Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:39:23+01:00
Ebenezer Scrooge- był człowiekiem w podeszłym wieku: chudym, siwym. Miał sztywną postawę i wiecznie zaciśnięte, sine wargi.

Wobec innych ludzi był- nieprzyjazny, chłodny, oschły, zgorzkniały, skąpy, chciwy, chytry, łapczywy, uparty a także nieszlachetny.

Jego mottem życiowym było: „Aby żyć obok ludzi, aby nikt nie wchodził mu w drogę”
2009-12-16T18:41:19+01:00
Ebenezer wyglądał na czlowieka niesympatycznego,miał ostre rysy twarzy,dlugi nos, twarz pokrytą zmarszczkami, zaczerwienione oczy, zsiniałe wąskie usta, zgrzytliwy głos i usztywniony chód. Bardzo skąpy. Istotą jego życia było zarabianie pieniędzy, oszczędzał na każdym,także na sobie; niczego nie dokupował do mieszkania a nawet zabraniał dokładać drew do kominka.
Nie dawał jałmużny żebrakom, nie wspomagał biednych.Jego skąpstwo przejawia się w kontaktach z ludźmi: unika siostrzeńca, nie odpowiada nawet na uprzejmne pozdrowienia na ulicy. Nawet w Boże Narodzenie niechętnie zwolnił z pracy Crachit'a, gdyż musiał mu zapłacić za dzień, w którym nie pracował.