Odpowiedzi

2009-12-16T18:51:22+01:00
Sorry Patrysia15 że tak u "Ciebie" się kuce ale Kolega coś nerwowy jest i trudno się mówi;)

Ja tylko pozostanę przy swoim zdaniu i rozwiązaniu;

uważam że drzewo ma wysokość 5,4m

a co do drzewa kolegi to ciekawe jak to jest, że jego drzewo gdzie 19m z 21m jest koroną? i jakie warunki by musiało mieć by do 90 % pompowało soki?

a Twoje stosunki wysokości uważam za błędne, powinno być porównane 3/1,5=10,8/x

wszystko by było dobrze gdybyś porównał cień konara do jego rzeczywistej długości a nie długość konara rzeczywistą do długości cienia - co ma piernik do wiatraka?

...i właśnie dlatego powinna być obowiązkowa matura z matmy;)

Powodzenia z taką matmą dalej... <współczucie>
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:51:41+01:00
Liczymy z wierdzenia Talesa
10,8 to jest wysokość drzewa na cieniu
10,8m-7,8m=3m to jest wysokosc pnia na cieniu
1,5m to jest wysokość pnia na drzewie

Liczymy metodą na krzyż:
1,5m_____3m
10,8m__x

x=10,8m*3m/1,5m=32,4m/1,5m=21,6m
Odp.Drzewo ma wysokośc 21,6m

LICZE NA MAX ZA ODP DZIEKI:D
do Pako91
PS.No to może z niego skorzystaj bo to co napisałeś przeczy prawom fizyki konar na cieniu jest 2x większy niż w rzeczywistości a korona 2x mniejsza niż w rzeczywistości z twoich obliczeń wynika <lol2>