W schronisku zbliża się pora karmienia psów i kotów.Opiekun przygotował już 12 miseczek,po jednej dla każdego zwierzaka.Każdy pies dostaje po 4 kawałki mięsa,a kot po 3 kawałki.
Ile jest w tym schronisku psów,a ile kotów,jeśli opiekun rozłożył do miseczek łącznie 40 kawałków mięsa?

Do tego zadania jest mi potrzebne równanie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:52:12+01:00
X - liczba psów
y - liczba kotów

x+y=12
4x+3y=40

x=12-y
4(12-y)+3y=40

x=12-y
48-4y+3y=40

x=12-y
-y=-8

x=12-y
y=8

x=12-8
y=8

x=4
y=8

Odp. W schronisku znajdują się 4 psy i 8 kotów.

Jeśli mam Ci to bardziej rozpisać to czekam na wiadomość, ale myślę, że zorientujesz się w którym momencie mnożyłam i przekładałam liczby :). Powodzenia na lekcji!
2009-12-16T18:57:22+01:00
X-psy
y-koty

x+y=12
4x+3y=40
x=12-y
48-4y+3y=40
x=12-y
-y=-8/-1
x=12-y
y=8
x=12-8
y=8
x=4
2009-12-16T18:57:46+01:00
W schronisku są 4 psy i 8 kotów.
musi wyjść 12 zwierzaków. A kawałków mięsa jest 40 więc
4*4=16 (psy)
8*3=24 (koty)
16+24=40
40-40=0