Oblicz jak najprostszym sposobem
1. Podstawy trapezu mają długości 3cm i 11cm, pole wynosi 56cm2.
Oblicz wysokość tego trapezu.

2. W trapezie równoramiennym ramiona moją długość 7cm, a wysokość 4 cm. Pole tego trapezu wynosi 50 cm2. Jaki jest obwód tego trapezu. ;)

3

Odpowiedzi

2009-12-16T18:55:04+01:00
1.
56=(3+11)*h/2
56=14*h/2
56=7h/7
h=8

2.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:56:10+01:00
1.a=3cm
b=11cm
P=56cm²
P=(a+b)*h/2
P=(3+11)*h/2=14*h/2=7h
7h=56
h=8[cm]

2.c=7cm
h=4cm
P=50cm²
P=(a+b)*h/2
P=(a+b)*4/2
P=2(a+b)
2(a+b)=50
a+b=25
Ob=a+b+2c
Ob=25+2*7=25+14=39[cm]
2009-12-16T18:55:24+01:00
1.
a=3
b=11
P=56

P=1/2*(a+b)*h
h=P/ 1/2*(a+b)
h=56/ 1/2*(3+11)
h=56/1/2*14
h=56/7
h=8

tylko tyle pomoge;//