Odpowiedzi

2009-12-16T18:57:44+01:00
A.
E. Tesauro, B. Gracián y Morales, K.M. Sarbiewski.
b.
Giacomo Barozzi da Vignola
Giovanni Lorenzo Bernini
Francesco Borromini
José Benito de Churriguera
Kilian Ignaz Dientzenhofer
Johann Bernhard Fischer von Erlach
Domenico Fontana
Guarino Guarini
c.
G.L. Bernini, A. Algardi, P. Puget, Ch.A. Coysevox, F. Girardon , J.M. Montanés, A. Cano, J.Ch. Falconi, B. Fontana, A. Schlüter
d.
Guercino, P. da Cortona, A. Pozzo

Pozdrawiam. :)
1 5 1
  • Rafe
  • Rozwiązujący
2009-12-16T19:00:28+01:00
A) Jan Andrzej Morsztyn - "Kanikuła", "Psia Gwiazda"
Wacław Potocki - wybrane wiersze
b) Pałac w Wilanowie, Kościół św. Anny w Krakowie, Kaplica Wazów w Katedrze Wawelskiej
c) nagrobek biskupa Piotra Gembickiego w katedrze wawelskiej, nagrobek Jerzego Tyszkiewicza w katedrze wileńskiej - większość z czarnego marmuru (taka moda)
d) Michał Anioł Palloni, Daniel Schultz

To polski barok.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:04:08+01:00
Malarstwo- piekne portrety dzieci paary krolewskiej Diego Velazquez-a, Peter Paul Rubens, portret trumiennej szlachcianki XVIIw.

architektura- kosciol swiętych Piotra i Pawła w Krakowie ufundowany przez zygmunta III, zamek krolewski, Kościół Sakramentek na Nowym Swiecie w warszawie

rzezba- kolumna zygmunta,

literatura- Mikolaj Krzyszdtof Radziwiłło - Peregrynacja do Ziemie swietej i Egiptu ,Poczatek i progres wojny moskiewskiej- Stanislaw Żółkiewski, Pamietniki- Jana Chryzostoma Paska

2 4 2