Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T18:52:07+01:00
Dająca prawo każdemu z posłów biorących udział w obradach Sejmu do zerwania ich i unieważnienia podjętych na niej uchwał.

Zasada Liberum Veto miała w późniejszych dziejach Polski skutki iście katastrofalne. Aby uświadomić sobie, jak paraliżujący wpływ miała ona na prace Sejmu, a co za tym idzie, na wszelkie próby reform państwa, wystarczy wspomnieć, że np. w okresie panowania Augusta III Sasa (1733 – 1763) tylko jednemu sejmowi udało się w ogóle wydać ustawy. Zaś już w roku 1688 sejm zerwano jeszcze przed wyborem marszałka.
3 2 3
2009-12-16T18:54:05+01:00
Liberum veto oznaczało "nie zgadzam się" . jeżeli kiedyś w sejmie było coś omawiane i ktoś powiedział liberum veto (wystarczyła jedna osoba) automatycznie sprawa została przerwana.
3 1 3