Odpowiedzi

2009-12-16T19:05:10+01:00
A).
x=y
5x-y=4

x=y
5y-y=4

x=y
4y=4 /:4

x=y
y=4

x=4
y=4

b).
y+2x=1
4x+y=13

y=1-2x
4x+1-2x=13

y=1-2x
2x=12 /:2

y=1-2x
x=6

y=1-12
x=6

y=-11
x=6

d).
a=b
2a+b=9

a=b
2b+b=9

a=b
3b=9 /:3

a=b
b=3

a=3
b=3


e).
u=4v
5u-v=10

u=4v
5*4v-v=10

u=4v
19v=10 /:19

u=4v
v=0,52

u=2,08
v=0,52

f).
3r=s
3r+s=24

3r=s
3r+3r=24

3r=s
6r=24 /:6

3r=s
r=4

s=3*4
r=4

s=12
r=4



wydaje mi się, że podpunkt e jest źle podany. Ponieważ wynik nie wychodzi w całościach.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:04:46+01:00
A.
x=y
5x-y=4

x-y=0 |*(-1)
5x-y=4

-x+y=0
5x-y=4
-------------
4x=4|:4
x=1

x=1
y=1

b.
y+2x=1 |*(-1)
4x+y=13

-y-2x=-1
4x+y=13
---------------
3x=12 |:2
x=6

x=6
y+12=1

x=6
y=-11

d.
a=b
2a+b=9

a-b=0
2a+b=9
---------
3a=9|:3
a=3

a=3
b=3

e.
u=4v |*(-5)
5u-v=10

-5u+20v=0
5u-v=10
-------------
19v=10 |:19
v=19/10

v=19/10
u=4*19/10=76/10=7,6

v=1,9
u=7,6

f.
3r=s
3r+s=24

3r-s=0
3r+s=24
------------
6r=24 |:6
r=4

r=4
s=3*4

r=4
s=12


do poprzednia: w e jest źle bo jak napisałas 5*4v-v
powinno byc jak juz cos to 5(4v-v) i wtedy każda liczbe w anwiasie mnozysz przez 5...
a co do a to 4:4 to nie jest 4 tylko 1 i a wyszlo zle..;/
1 5 1