Ratujcie ! :/
mam jutro do napisania test próbny a nie rozumiem procentów
o co w ogóle w tym chodzi ?
jak np. mamy zadnie .
W księgarni książka kosztuje 8 zł , w internecie ta sama jest o 10 % tańsza . Ile kosztuje ?
I odpowiedź jest : 7,20 .
Ale z jakiej paki to tak wyszło ?
Ratujcie ! :(

3

Odpowiedzi

2009-12-16T19:01:27+01:00
Najpierw liczysz ile to jest 10% z 8
8*10%=8*10/100=0,80
i teraz odejmujesz
8-0,80=7,20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:02:31+01:00
8zl-100%
x-10%

8zl*10%
x= ------------= 0,80zl
100%

8zl-0,80zl=7,20zl
2009-12-16T19:02:32+01:00
O co w ogóle w tym chodzi ?
jak np. mamy zadnie .
W księgarni książka kosztuje 8 zł , w internecie ta sama jest o 10 % tańsza . Ile kosztuje ?
I odpowiedź jest : 7,20 .
Ale z jakiej paki to tak wyszło ?
Ratujcie ! :(

zawsze mozesz przeliczać % na ulamki
np. 100% to 1; 50% to 0,5; 25% to 0,4

księgarnia - 8zł
internet - tańsza o 10%, czyli 100%-10%=90%
0,9*8=7,20zł