Ojciec Waldka zapytany o wiek odpowiedział:"Jeśli mój wiek,który będę miał za 5 lat zwiększycie pięciokrotnie i odejmiecie od tego pięciokrotnie powiększony mój wiek,
który miałem przed pięciu laty to uzyskacie odpowiedź na uzyskane pytanie" Ile lat ma ojciec Waldka ?

3

Odpowiedzi

2009-09-11T09:23:21+02:00
X - wiek ojca Waldka dzisiaj

rozwiązanie:
(x+5)*5 - 5*(x-5) = x
5x + 25 - 5x + 25 = x
50 = x

Ojciec Waldka liczy dzisiaj 50 lat :)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T09:27:19+02:00
X - wiek ojca Waldka teraz

x = (x + 5)×5 - (x-5)×5
x = 5x + 25 - 5x + 25
x = 50

Spr.
55× 5 - 45×5 = 275 - 225 = 50

Odp. Ojciec Waldka ma 50 lat.
2009-09-11T11:49:09+02:00
Wiek ojca Waldka dzisiaj-x

x=(x+5)*5-(x-5)*5
x=5x+25-5x+25
x=50

spr.czyli55*5-45*5=275-225=50
0dp.ojciec Władka ma teraz 50 lat.