Odpowiedzi

2009-12-16T19:07:04+01:00
(3* 37 + 5*15)/8 = (111+75) / 8 = 186/ 8 = 23,25 zł
Odp. Kilogram mieszanki orzechów kosztuje 23,25 zł
2009-12-16T19:07:45+01:00
1kg/8=0,125
3*0,125*37=13,875
5*0,125*15=9,375
13,875zł+9,375=23,25zł
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:08:49+01:00
Cena pierwszego rodzaju orzechów - 37zł
Cena drugiego rodzaju orzechów - 15zł

wzór ogólny:

n- stosunek wagowy pierwszego rodz.
k- stosunek wagowy drugiego rodz.
x- cena otrzymanej mieszanki

n* cena + k*cena = (n+k)* X

Podstawmy dane:

3*37 + 5*15 = 8* x
111+ 75 = 8x
8x= 186
x= 23,25

Odp. Otrzymana mieszanka będzie kosztować 23,25 zł.

Mam nadzieje że napisałem zrozumiale. W razie niejasności pisz na PRIV ;]
5 5 5