Odpowiedzi

2009-12-16T19:14:01+01:00
1. 74st. - 15 st.= 59 st. - odejmujemy, bo punkty leza na tej samej polkuli

1st-4 min
59st. -x
x=236 min
236/60=3h 56 min

12.00+ 3h 56 min= 15.56

2. 1cm-100000cm
1cm-1km

1cm2-1 km2
13 cm2-x
x=13 km2
1a- 1 km2
czyli 13 a
i 0,000013 m2
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:15:46+01:00
1)
W Żarach jest godzina 12:00

15*E ---------- 74*E

74*-15* = 59* - różnica odległości (w stopniach)

59*×4minuty (bo 1* = 4 minuty geogr.) = 236 minut

236 minut zamieniamy na godziny, czyli dzielimy przez 60 minut

236:60 = 3h 56 minut

Nowy York, leży na wschód od Żarów, więc czas dodajemy, więc:
12:00 + 3:56 = 15:56 < czas w NY

2)
2.Jezioro w skali 1:100000 ma 13 cm. kwadratowych, podaj jego powierzchnię w km kwadratowych, metrach kwadratowych i arach.

13cm^2

1:100000 skala
skala 1:1000m = 1:1km

zamieniamy na skale polową:
1:1000 000m^2
1:1km^2

13*1km^2 = 13 km^2
lub 13 000 000m^2
1 ar = 100m^2
13 000 000 m^2 : 100m^2 = 13 0000 arów...

1 5 1