Oblicz wartości liczbowe sum(najpierw zredukuj wyrazy podobne) :
a) 2a+3-a+6+7a dla a = -2
b) 2z+t-3z+4t-1 dla z = 5 i t = 0,1
c) 13x - 2y + 7-9x+y-4+x-3 dla x=0,2 , y= -1
d) n* + n -7+3n* - n-9-n+16 dla n= -1/2 /- kreska ułamkowa

* do kwadratu

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:23:23+01:00
A)2a+3-a+6+7a=8a+9=8*(-2) +9=-16+9=-7
b)2z+t-3z+4t-1=-z+5t-1=-5+5*0,1-1=-6+0,5=-5,5
c)13x-2y+7-9x+y-4+x-3=5x-y=5*0,2-(-1)=1+1=2
d)n^2+n-7+3n^2-n-9-n+16=4n^2-n=4*(-1/2)^2-(-1/2)=4*1/4+1/2=1,5

*=razy
^2=do drugiej potęgi
2009-12-16T19:26:25+01:00
A)2a+3-a+6+7a=8a+9=8*(-2) +9=-16+9=-7

b)2z+t-3z+4t-1=-z+5t-1=-5+5*0,1-1=-6+0,5=-5,5

c)13x-2y+7-9x+y-4+x-3=5x-y=5*0,2-(-1)=1+1=2

d)n^2+n-7+3n^2-n-9-n+16=4n^2-n=4*(-1/2)^2-(-1/2)=4*1/4+1/2=1,5
2009-12-16T19:28:45+01:00
A)2a+3-a+6+7a= 2*(-2)+3-(-2)+6+7(-2)= -4+3+2+6-14= -7

b) 2z+t-3z+4t-1= 2*5+0,1-3(5)+4(0,1)-1= 10+0,1-15+4,1= -1,8

c)13x-2y+7-9x+y-4+x-3= 13(o,2)- 2(-1)+7-9(0,2)-1-4+0,2-3= 2,6+2+7-1,8-1-4+0,2-3= 2


d) -1/4/1/2-7-3/4-1/2-9-1/2+16= -1-7-1-9+16= -18+16= -2