Zad1
Antek jest o 9 lat starszy od Michała. Pięć lat temu był od niego dwa razy starszy.Ile Antek ma lat?
Zad 2
Długość jednego z boków prostokąta jest o 6 mniejsza od długości boku i 5 razy mniejsza od obwodu prostokąta.Ile pole tego prostokąta jest równe?
to są zadania z układów równań!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:18:25+01:00
A-wiek antka
m-wiek michała
a=m+9
a-5=2(m-5)
a=2m - 10 + 5
a=2m -5
2m-5=m+9
m=14
a=23
2009-12-16T19:26:28+01:00
1. x-wiek antka
y- wiek michała

x-9=y
x-5=2(y-5)

x-y=9/*(-1)
x-2y=-5

-x+y=-9
x-2y=-5
__________
-y=-14/ /(-1)
y=14

x-9=14
x=23

zad 2
x-jeden bok
y-drug bok

x=y-6
x=(2x+2y)/5/*5

x-y=-6*/-2
5x=2x+2y

-2x+2y=12
3x-2y=0
___________
x=12

12=y-6
-y=-18/ /(-1)
y=18