ZADANIE 1 Wiadomo ze 1km<kwadratowy>=1 000m=10 000dm=100 000cm=1 000 000mm. wtraż 100 km w metrach decymetrach centymetrach i milimetrach wyniki przedstaw w postaci potęgi liczby 10

ZADANIE 2
zamień 10 km<sześciennych> na m<sześcienne> dm <sześcienne> i cm<sześcienne> wyniki przedstaw w postaci potęgi liczby 10

ZADANIE 3
prędkość światła wynosi około 300 000 km/s jaka jest odległość miedzy ziemią a słońcem jeżeli światło potrzebuje około 8 minut na jej przebycie? wynik zapisz w postaci iloczynu liczby przez potęgę liczby 10..

proszę o pomoc w poprawnym rozwiązaniu zadań:0 dziękuje")
punkty są opłacalne:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-11T15:57:30+02:00
1.)
100km² = 10² km²
100 000 000m² = 10⁸ m²
10 000 000 000dm² = 10¹⁰ dm²
1 000 000 000 000cm² = 10¹² cm²
100 000 000 000 000mm² =10¹⁴ mm²
2.)
10 km³ = 10¹ km³
10 000 000 000 m³ = 10¹⁰ m³
10 000 000 000 000 dm³ = 10¹³ dm³
10 000 000 000 000 000 cm³ = 10¹⁶ cm³
10 000 000 000 000 000 000 mm³ = 10¹⁹ mm³
3.)
8m = 60s * 8 = 480
300 000 km/s * 480 = 144 000 000 km = 144km * 10⁶

No i to by było na tyle ;p
2009-09-11T15:59:16+02:00
1. 100km - 10 do 8 mm , 10 do 7 cm - to drugie to nie jestempewna
2009-09-11T16:05:51+02:00
Zad. 1
10²km
10⁵m
10⁶dm
10⁷cm
10⁸mm
Tu w końcu mają być kwadratowe czy nie? Napisałeś o kwadratowych, a podałeś przeliczniki na zwykłe. Zrobiłem więc na zwykłych. Obliczenia na kwadratowych podał kolega wyżej.

Zad. 2
10km³ = 10.000.000.000m³ = 10¹⁰m³
10¹⁰m³ = 10¹³dm³ = 10¹⁶cm³

Zad . 3
144*10⁶