Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:27:01+01:00
Organizmy pionierskie czyli pierwsze. samozywne protisty podczas procesu fotosyntezy same produkują sobie pożywienie dlatego są na początku łańcuchów troficznych.( są pierwsze) Potrafią same istnieć.
1 5 1
2009-12-16T19:28:11+01:00
Nazywane są tak, ponieważ zasiedlają 'nieżywe' tereny, na których do tej pory nie było żadnych oznak życia (to znaczy jakieś puste łąki, na których już nie ma praktycznie roślin) i tworzą nowe środowisko, na którym z czasem pojawiają się inne rośliny.
1 5 1
2009-12-16T19:28:34+01:00
Samożywne protisty są nazywane organizmami pionierskimi, ponieważ zasiedlają tereny tam gdzie życia nie ma np. po erupcji wulkanu. Sama nazwa wskazuje że są samożywne czyli same wytwarzają pokarm i zasiedlają tereny tam gdzie życie wyginęło.
1 5 1