Dziewięciu pracowników w czasie 45 godzin przeprowadziło odczyt liczników zużycia energii cieplnej w budynkach osiedla Gaj. Ile czasu zajęłoby to brygadzie składającej się z 15 osób pracujących z taką samą wydajnością?

(proporcjonalność odwrotna)

dziękuję!;*

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-12-16T19:31:52+01:00
15/9=45/x
15x=45 * 9
x=(45*9)/15
X=3 * 9=27 "/" - wstawiałem zamiast kreski ułamkowej


15 osobowej brygadzie zajęło by to 27 godzin


2009-12-16T19:32:34+01:00
Ilość pracowników czas (h)
9 45
15 x

x=(9*45) :15
x= 27

odp: zajęło by to brygadzie 15 osobowej 27 godzin.